Blog

mei 09

Fantastische recensies over de toptitels van Source 1 Media!

Het regende de afgelopen periode positieve recensies. En hier zijn wij natuurlijk trots op! Zo noemt Screendependent onze nieuwe horrorfilm Pledge “misschien wel de engste horrorfilm sinds jaren”. Ook over de actiefilm Galveston zijn ze lovend: “Galveston is een uitstekend drama met schitterend acteerwerk van Ben Foster en Elle Fanning.” Daarnaast raadt Filmdomein Galveston aan voor de liefhebber van kleine arthouse pareltjes.

Afgelopen maand brachten wij een jubileum-editie uit van Let The Right One In. Deze film is volgens velen één van de beste horrorfilms allertijden en werd dan ook overladen met lovende kritieken. Zo schrijft Filmdomein: “Een absolute must-see die je als filmliefhebber op z’n minst een keer gezien moet hebben.” Dus waar wacht je nog op? De speciale jubileum-editie van Let The Right One In is namelijk beschikbaar op DVD, Blu-ray én VOD. De horror Abrakadabra was vorige maand te zien tijdens het Imagine Film Festival. Uiteraard hebben ook zij hier iets over te zeggen.

In deze nieuwsbrief lees je wat er nog meer over deze vier toptitels werd geschreven. Al deze titels zijn ook beschikbaar op VOD.

GALVESTON

Thriller

Een hitman met een geweten en een stevig drankprobleem, krijgt een dodelijke missie voorgeschoteld. Maar hij overleeft de valstrik en slaat samen met Raquel op de vlucht. Opgejaagd door de politie en de maffia, duiken ze onder in Galveston, Texas. Kan dit geïmproviseerde gezinnetje van misfits alsnog een toekomst opbouwen?

Filmdomein over Galveston:
“Galveston is een mooie kleine roadmovie, die vooral blijft boeien door de excellerende cast. Na wat projecten met een wisselend resultaat, laat Laurent hier zien wel degelijk talent te hebben als regisseur. Het is mooi hoe zij een deprimerend en uitzichtloos beeld schetst, maar aan het einde toch iets van hoop weet mee te geven. […] Gelukkig worden clichés gemeden, is het einde sterk en geeft Foster een sterke prestatie als de getroebleerde protagonist, dit waar hij uitstekend tegenspel krijgt van Fanning als de kwetsbare Rocky. Een film voor de liefhebber van kleine arthouse pareltjes.”

Lees de volledige recensie

Screendependent over Galveston
“Het verhaal over een zieke man die zijn eigen dood letterlijk tegemoet loopt en zich vervolgens ontfermt over een jonge vrouw is bijzonder mooi en geloofwaardig verteld. Het script van Nic Pizzolatto zit mooi in elkaar en door het prachtige acteerwerk van Elle Fanning en Ben Foster ben je eigenlijk van meet af aan verkocht. Galveston is een aangename verrassing en een boeiend, rakend drama dat je absoluut niet mag missen.

Lees de volledige recensie

Galveston (DVD)
EAN: 8717662577871
ART. NR: S1M2577871
PPD: €8,73
CAP: €12,99

Galveston (Blu-ray)
EAN: 8717662578946
ART. NR: S1M8578946
PPD: €10,08
CAP: €14,99

LET THE RIGHT ONE IN

Horror

Hartje winter in Zweden. Een grauwe buitenwijk wordt opgeschrikt door een reeks gruwelijke moorden. Niemand verdenkt het meisje Eli, dat onlangs in de buurt is komen wonen. Ook de twaalfjarige Oskar, haar buurjongen, brengt haar komst niet in verband met de moorden. Maar wanneer de twee kinderen vriendschap sluiten, ontdekt Oskar al snel iets bijzonders aan zijn nieuwe vriendinnetje.

Filmdomein over Let The Right One In:
“Let The Right One In is smaakvol en subtiel en vooral nergens te vergelijken met andere vampierenfilms. De film kent best wat gore, maar alles is vooral suggestief en wordt nergens te expliciet. Het is eigenlijk vooral het verhaal van de gepeste Oskar dat prachtig in beeld wordt gebracht, waarbij je als kijker helemaal wordt meegenomen in zijn wereld. […] Het rauwere beeld dat geschetst wordt komt mede tot stand door het briljante camerawerk van Hoyte van Hoytema. […] een absolute must-see die je als filmliefhebber op z’n minst een keer gezien moet hebben.”

Lees de volledige recensie

Let The Right One In (DVD)
EAN: 8717662578618
ART. NR: S1M2578618
PPD: €6,72
CAP: €9,99

Let The Right One In (Blu-ray)
EAN: 8717662578847
ART. NR: S1M2578847
PPD: €8,73
CAP: €12,99

PLEDGE

Horror

Wanneer drie eerstejaars – een stelletje hopeloze losers – onverhoopt kunnen toetreden tot een exclusief studentencorps, happen ze onmiddellijk toe. Maar eerst moeten de nerds zichzelf bewijzen. Traditie, toch? Ze hebben echter geen enkel benul van de gruwelijke ontgroening die hen boven het hoofd hangt … De corpsballen, jongens!

Screendependent over Pledge:
“Zoals vele eerdere titels van Source 1 Media is ook Pledge een absolute verrassing. Deze film staat voor gigantisch angstaanjagende horror en na afloop heb je echt even wat tijd nodig om tot rust te komen. Het script van Zack Weiner is intelligent en verrassend en ook de regie van Daniel Robbins is uitstekend. De cast, geleid door Weiner, Andre Botello en Byrd, doet het over de gehele lijn uitstekend en zorgt ervoor dat de kijker gedurende de hele film geëntertaind blijft. […] Ter conclusie: Pledge is een niet te missen horrorprent die je zo snel mogelijk in huis moet halen.”

Lees de volledige recensie

Pledge (DVD)
EAN: 8717662578588
ART. NR: S1M2578588
PPD: €6,72
CAP: €9,99

BINNENKORT: ABRAKADABRA

Horror

“Dante, The Great”, een gerenomeerde illusionist, komt per ongeluk om het leven tijdens een gevaarlijke truc. Vijfendertig jaar later geeft zijn zoon Lorenzo, ook illusionist, een show in een van de bekendste theaters van de stad. Vanaf dat moment vindt er een reeks moorden plaats en wordt hij aangewezen als de moordenaar. Lorenzo moet erachter zien te komen wie hem erin probeert te luizen, voordat het te laat is…

Imagine Film Festival over Abrakadabra:
“De Argentijnse broers Onetti hebben wederom een minutieus gedetailleerde giallo-pastiche gecreëerd. […] gestileerde moordwapens en een handschoenenfetisj, vreemde logica, erbarmelijke dubbing, verzadigde kleuren, Dutch angles, split screen en psychedelische muziek. Evenals zijn voorganger is dit moordmysterie met zijn sexy vrouwen en slechte schurken een feestje voor giallo-fans en iedereen die van old school stilistische flair houdt.”

Abrakadabra (DVD)
EAN: 8717662578984
ART. NR: S1M2578984